Nog maar 2 weekjes genieten.. - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weekjes genieten.. - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weekjes genieten..

Door: sophiewest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

16 Juli 2012 | Spanje, Majadahonda

Lieve, trouwe lezers,

het is al bijna een maand geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb. Sorry daarvoor, maar door alle belevenissen hier had ik er niet echt de tijd voor. Maar hier ben ik dan weer!
Inmdidels ben ik weer aardig wat bruintinten, stapavondjes, ervaringen en kleren verder.
Het zijn nu nog maar 2 weekjes voor ik weer vertrek naar het koude, saaie Nederland. Eigenlijk had ik nooit echt het gevoel dat de tijd snel ging, tot nu. Want jeetje, wat gaat de tijd ineens hard! Mijn vertrek komt nu wel heel erg dichtbij en dat doet me steeds meer beseffen hoe goed ik het hier heb en hoe enorm ik nog moet gaan genieten.

Paar weken terug heb ik mijn examen gedaan van de taalcursus. Deze heb ik met een 9 gehaald. Echt trots ben ik er niet op, want het was gewoon een te laag niveau voor mij. Daar heb ik wel spijt van, dat ik niet een hoger niveau heb gedaan. Mijn Spaans is namelijk niet echt veel verbeterd.. Het enige is dat ik het nu sneller durf te spreken, maar echt goed Spaans kan ik nog steeds niet. Jammer, maar niks meer aan te doen.. Wie weet komt er ooit nog een reis waar ik hopelijk wel verder kan gaan komen met mijn Spaans.

Vanaf het moment dat ik mijn examen had gedaan, begon ook mijn nieuwe werkrooster. Dit houdt dus in dat ik 3 hele dagen per week moet werken. Ik zag er best tegen op, maar het is heerlijk! Zo'n dag gaat best snel voorbij. 's Ochtends ga ik meestal met Rebecca fietsen, dat vindt ze echt helemaal geweldig. Dan fietsen we naar t winkelcentrum, de speeltuin of een vriendinnetje. En als we terug zijn is het vaak al rond 12 uur en kunnen we lekker naar het zwembad. Daar een paar uurtjes genieten, dan eten en slapen en dan zijn Evelien met Daantje al weer thuis. Het is heerlijk om zo'n dagje alleen te zijn met Rebecca. Zelf lekker bepalen wanneer we wat gaan doen en met z'n tweetjes is het ook erg gezellig.

Eind juni gingen ook mijn twee vriendinnetjes uit Nederland weer naar huis, Lisa en Kirsten. Wat heb ik een geweldige eerste maand met hun hier gehad! Ik vond het dan ook best moeilijk en heel erg jammer dat ze weg gingen, aangezien ik toen nog een hele maand moest! Hoe moet ik die maand doorkomen dacht ik.. En nu zijn we alweer 2 weken verder en is het nog steeds geweldig hier! Vorige week kwamen Jolien en Lianne me hier opzoeken. Het was echt een super week! We zijn heel veel uit geweest, lekker gewinkeld, terrasjes gepakt, naar Toledo geweest (prachtige stad!) en nog meer. Hele fijne afwisseling zo met het werken. Ik heb ook een paar nachtjes bij hun in t hostel geslapen, toen voelde t helemaal als een vakantie!
En ik ben een nog grotere geluksvogel, want vanaf morgen zijn Iris en Eddy hier! Woensdag ga ik naar ze toe in Madrid en gaan we ook een hele leuke tijd hebben. En dan is het nog niet klaar, want vrijdag komt Ruud me opzoeken en kan ik ook het hele weekend leuke dingen doen met hem! :) Ik kijk er ontzettend naar uit!

En dan blijft er nog maar 1 week over.. Volgende week donderdag komt de nieuwe au-pair uit Nederland al. Zij komt hier t/m november. Ik ga haar dan mijn laatste daagjes hier alles laten zien, vertellen hoe alles werkt en leuke dingen met haar doen. Heel gek idee, want zij neemt dus eigenlijk mijn plaats in, maar ook wel heel gezellig! Dus er zijn nog GENOEG dingen te doen voordat ik naar Nederland terug vlieg. Ik geloof ook dat deze weken binnen no time voorbij zullen gaan. En wat ze mij in het begin al zeiden, pas na 2 maanden ben je echt helemaal gewend en voel je je helemaal thuis.. En dat is waar. Sinds 2 weken gaat alles beter, is alles makkelijker en is de omgang met elkaar ook zo normaal geworden. En dan ga ik al weer bijna weg.. Wat dat betreft is 2,5 maand au-pair zijn denk ik wel te kort. Maar voor mij is het toch wel lang genoeg, want ook al ga ik alles hier missen, ik heb ook wel weer zin om thuis te zijn.

Momenteel zijn de opa en het neefje van de kids uit Nederland hier. Die zijn hier voor een weekje lekker op vakantie. Ook met hun is het heel gezellig! We zijn vrijdag met zn allen naar Warner Bros Movie World geweest, nou, dat was echt 1 groot feest! We zijn nu met z'n 7en in het huis, dat is behoorlijk veel, maar het maakt het er allemaal alleen maar leuker op.

En voordat ik het vergeet! De finale van het EK, dat moet natuurlijk ook even vermeld worden. Wat was dat ontzettend fantastisch! Ik ging samen met Kirsten naar Madrid om daar in een kroeg de wedstrijd te kijken. Daarna was het 1 groot gekkenhuis, iedereen de straten op, schreeuwen, dansen, zingen, knuffelen, springen, alles! Ik wist niet wat ik meemaakte. En wat een geluk dat Spanje won terwijl ik hier ben, super om daar bij te mogen zijn geweest!

Ik ga nu weer heerlijk aan het zwembad liggen (lekker he jongens, terwijl jullie daar in de regen zitten?) en volop genieten van de komende dagen!
Ik zet trouwens geen foto's meer op deze blog, want dat werkt niet zo goed. Als iemand geinteresseerd is, kan je op mijn facebook kijken en anders is het nog maar een paar weken wachten voor je ze bij mij kan komen bewonderen!

Heel veel liefs, besos y hasta luego!

  • 16 Juli 2012 - 17:10

    Jolien:

    Yeeaaaah! Ik ben de eerste :D! Tja.. ik had het allemaal al gehoord, maar alsnog moest ik dit nog even lezen natuurlijk. Het was echt een suuuuuper weekje Sop. Ik zou graag weer terug willen :(. Het was echt super leuk om jou leventje daar even te bewonderen. Gelukkig kom je snel weer thuis zodat we hier weer verder kunnen met leuke dingen doen (zoals gaatjes schieten :D!!!!). xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Juli 2012 - 20:39

    Kirsten:

    Hoi lieve Sophie!

    Jeetje, als ik dit lees dan word ik wel weer jaloers op je! Hier regent het alleen maar en het is soms best saai. Maar wel heel erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je hebt echt veel bezoek gehad, zeg! Bofkont! Nou, als je terug bent.. dan gaan we snel afspreken! Geniet van je laatste weekjes, voor je het weet zit je hier in de regen. Bah. xxx

  • 16 Juli 2012 - 21:54

    Nicole:

    Heeee lieve sopje. Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! En jemig wat een bezoek dat jij daar krijgt haha, gezellig!!! Zag al op facebook aan de foto's dat je het super hebt gehad met Jo&Li! Nog 2 weekjes te gaan, time flies!!! Geniet nog maar even van het heeeerlijke zonnetje daar, hier is het helemaal niks, regen en regen en regen voorspelt tot eind juli haha. Spreek je snel pop kuskus

  • 26 Juli 2012 - 22:14

    Wilma:

    Hey Sopje
    Nog even en je mag weer naar huis. Iris en Eddy hebben het erg lgezellig met je gehad in Madrid. Jammer toch dat ik hier op de toko moest passen. Hier is het inmiddels ook heftig zonnig, al duurt dat niet tot jij terug komt. Dus geniet er nog maar even van.
    Een goed afscheid gewenst en nog een fijn laatste weekend,
    Liefs Wilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 6303

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 14 Februari 2015

Studeren in Granada

19 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Au pair en España!

Landen bezocht: