Alweer een maand weg! - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu Alweer een maand weg! - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu

Alweer een maand weg!

Door: sophiewest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

19 Juni 2012 | Spanje, Majadahonda

Dag lieve allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geplaatst, er is ook weer een hoop gebeurd hier in Spanje!

De laatste keer dat ik een blog schreef, moest het hele EK nog beginnen en inmiddels ligt ons landje er alweer uit.. diep triest. Desalniettemin waren de avonden van de wedstrijden hier enorm gezellig! Zoals ik al verteld had is hier een Holland House. Daar zijn we elke wedstrijd met de meiden heen geweest. Van tevoren hadden we schmink gekocht en oranje kleding geregeld. De sfeer was daar ontzettend goed. Een discotheek vol met Nederlanders, oranje, lekkere muziek, Hollands eten, je snapt wel dat we ons gelijk erg thuis voelden. Ondanks alle nederlagen was het elke keer 1 groot feest. Lekker tegen iedereen aan lullen, dansen, gek doen en natuurlijk kroketten eten, en echt, die waren heerlijk! Het is echt heel jammer dat we er al weer uit liggen, had graag nog wat avondjes in het Holland House willen meemaken.

Aangezien Nederland het zo slecht deed, dachten we, laten we dan maar Spanje gaan volgen hier in de hoofstad, dat moet vast geweldig zijn! Als die oranjegekte in Madrid al zo groot was, hoe moet het dan wel niet met de Spanjaarden zijn.. Dat viel dus behoorlijk tegen. De eerste wedstrijd gingen we kijken in Madrid. We komen daar aan, en zien vrijwel geen teken van het feit dat ze een wedstrijd moeten spelen.. zelfs WIJ waren gekleed in rood en geel! Af en toe zag je een Spaans shirtje voorbijkomen, maar dat was het. Uiteindelijk hebben we wel een kroeg gevonden waar het druk was, maar allemaal zonder kleding, schmink, versieringen etc.. Toch jammer, maar nu is het wel duidelijk waarom iedereen altijd van die oranjeGEKTE spreekt, want hier is dat blijkbaar heel anders.

Inmiddels ben ik ongeveer 1,5 week bezig met mijn taalcursus. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het best tegenvalt.. Ik ben nu 1,5 niveau lager gegaan dan de test in eerste instantie aangaf. Het niveau is misschien toch net weer wat te laag en ook kwalitatief gezien is de school niet echt heel erg super. Ik heb ook nog maar 1,5 week school te gaan, omdat ik in juli er geen tijd meer voor heb. Tot nu toe heb ik niet veel extra's geleerd, maar voornamelijk veel dingen herhaald die ik al wist. Ergens is dat wel fijn, maar ik zou nu wel graag wat meer willen.. Ook het Spaans spreken zelf gebeurt nauwelijks, in de les niet, met de meiden niet, hier thuis niet.. Dus ik hoop dat ik mezelf er nog meer aan toe kan zetten om het dan maar in de stad zelf heel veel te gaan spreken en te oefenen met lezen. Maar mijn klasje is wel heel gezellig, veel verschillende mensen en ook m'n lerares is super leuk! Dus wat dat betreft ben ik wel tevreden, beter dan elke ochtend tegen de les opzien.

Als toeristen val je enorm op hier in Spanje. Ten eerste zijn we ontzettend lang, vergeleken met de mensen hier. Wat behoorlijk balen is, want ja, ook de leuke Spaanse jongens zijn echt veel te klein.. Ten tweede dragen we hele zomerse kleren, de Spanjaarden dragen met 30 graden rustig een spijkerbroek, trui of laarzen.. En ten derde zitten wij in de zon! Op alle terrassen, in alle parken zul je geen een Spanjaard zien die in de zon zit, nee, dat zijn toch echt alleen de Nederlanders, Duitsers, Engelsen etc.. Maar het is ook heerlijk om buitenlands te zijn en rustig in je eigen taaltje te praten, zonder dat ook maar iemand je verstaat :) Hoewel, dat zeg ik nu wel.. Ik zat laatst met Kirsten op Plaza Mayor naast een oud vrouwtje. Die zat een beetje in zichzelf te praten en raar te doen. Dus wij uiteraard uitvoerig bespreken dat ze niet helemaal goed bij dr hoofd was. Zegt ze ineens doodleuk: Ah, jullie zijn Nederlands he, ja ik versta wel wat Nederlands.. Goed, sindsdien kijken we behoorlijk uit met wat we zeggen.

Met de kindjes hier gaat het ook elke dag weer beter. Ik merk heel erg dat ze zich steeds meer aan me gaan hecten, het leuk vinden om met me te spelen en dat ze steeds vragen waar ik ben als ik even niet thuis ben. Het wordt voor mij ook elke dag makkelijker, je leert ze goed kennen en weet steeds beter hoe je met ze om moet gaan. Het zwembad is nu ook open, wat echt genieten is, dus daar kunnen we ook lekker spelen. (Watertaartjes maken natuurlijk!)Deze week moet ik elke dag Rebecca ophalen van school, want die is deze week om 3 uur al uit. Dus ik heb dan 's ochtends mijn cursus en daarna gelijk Rebecca ophalen en vanaf dan werken. Dus wel een wat drukker weekje dan voorheen! En vanaf volgende week gaat mijn nieuwe rooster in. Ik werk dan 3 dagen in de week de hele dag, 2 dagen vanaf 5 uur en ben het hele (!) weekend vrij! Die hele dagen werken zullen wel vermoeiend worden, maar met het zwembad en het mooie weer erbij moet dat vast goed komen!

En dan over 2 weekjes komen lieve Jolien en Lianne mij opzoeken! Heb er ontzettend veel zin in en ben al allemaal plannen aan het maken voor die dagen dat zij er zijn :)

Muchos besos a todos! Tot snel!






  • 19 Juni 2012 - 13:13

    Lianne:

    aaah wat leuk weer!! ik ben stiekem wel heel jarloers op je hoor, vooral het weer!! en fijn dat het met de kinderen steeds weer leuker wordt, zal nog een moeilijk afscheid worden, maaar je bent er nog wel even! :D ik ben heel benieuwd wat voor plannen je hebt gemaakt haha! Heb net foto's gezien op facebook van dat taco restaurant, daar wil ik sowieso eten! Muchos besos para ti! xxxxxx

  • 19 Juni 2012 - 13:19

    Ruud:

    Sopje! klinkt weer helemaal fantastisch. Wat dat voetbal betreft; in spanje zijn ze pas blij als ze het ek hebben gewonnen, wij staan hier al carnaval te vieren als er een pass goed aankomt. Hopen voor je dat de spanjaarden het ver gaan schoppen, dan kan je nog een feestje verwachten. Muchos plezieros nogos X

  • 19 Juni 2012 - 13:37

    Christa:

    Wat gaat de tijd toch snel, alweer een maand ben je weg. Wij balen ook enorm dat Nederland eruit ligt maar ja dat hebben ze aan hunzelf te danken.Geniet nog maar lekker van het mooie weer en tot je volgende mail.Liefs Christa

  • 19 Juni 2012 - 14:03

    Jolien:

    Joehoeeee! Je hebt weer geschreven! Blij om te horen dat je het zo leuk hebt kind! Heerlijk leventje met af en toe wat werken. Jammer dat je niet zoveel Spaans hoeft te spreken, want daar kwam je toch eigenlijk een soort van voor maar goed; als Lie en ik komen gaan wij wel Spaans met je praten. En heeeeel veel leuke dingen doen. Heb er zooooo'n zin in!!! xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Juni 2012 - 14:38

    Lotte:

    Klinkt heerlijk! :D Ik zorg wel dat als je terugkomt dat het hier ook 35 graden is en dat we dan samen onze billen op een terrasje kunnen plaatsen.
    Je foto's zien er geweldig uit, ik wil er nog meer zien:) Veel plezier nog Soppert, xxxxxx

  • 19 Juni 2012 - 17:00

    Clem:

    Hoi!
    Leuk te lezen hoe je belevenissen daar zijn! Het klinkt allemaal super! Geniet ervan en veel liefs,
    Clem

  • 24 Juni 2012 - 18:53

    Rachel:

    Lieve Sophie!
    wat een prachtige verhalen schrijf je! En ik moet er ook meteen om lachen, dat van dat rare vrouwtje op dat terras... Ook echt zó iets voor jou ; ) Hoop dat je thuis niet teveel mist (zit vast ook wel goed, daar ben je veel te druk voor volgens mij..) en lekker blijven genieten! Dikke kus uit het stormachtige Amersfoort..
    Knuf Raag

  • 24 Juni 2012 - 19:56

    Wilma Huizinga:

    Hey Sophie,
    Leuk je een beetje te volgen. Goed dat je steeds tegenover de lastige dingen ook iets positiefs zet. Zaterdag het laatste concert van Iris met het AJO gehad. Echt fantastisch genoten. Carel Kraayenhof (van de traan van Maxima) deed het heel goed op zijn bandoneon. Het niveau van het AJO was geweldig, helaas zal dat nu wel hard achteruit gaan nu Iris gaat stoppen.:) Amanda, Lianne en Jolien waren er ook, erg leuk voor Iris. Vrijdag groot feest hier omdat ik 50 wordt. Weet je nog dat jullie op mijn 40ste zijn wezen helpen met serveren etc. Helaas kan je er nu niet bij zijn!
    Kom je later maar weer een feestje hier vieren. Heb het heel goed daar, maak er een mooie tijd van en je weet me te vinden als de kids slaap, eet, zindelijkheids of gedragsproblemen hebben. Leuk hé dat smeren met poep! Ik heb nog wel wat leuke adviesjes in de kast.
    Liefs Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6307

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 14 Februari 2015

Studeren in Granada

19 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Au pair en España!

Landen bezocht: