Mi primera semana en Majadahonda/Madrid - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu Mi primera semana en Majadahonda/Madrid - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu

Mi primera semana en Majadahonda/Madrid

Door: sophiewest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

25 Mei 2012 | Spanje, Majadahonda

Dag lieve mensen,

hier ben ik dan eindelijk, vanuit het warme en zonnige Majadahonda! Momenteel zit ik hier op de bank, terwijl de kindjes lekker aan het spelen zijn. Ofwel: even een rustmomentje voor mij. Na hier bijna een week te zitten vond ik het tijd worden om jullie eens op de hoogte te brengen! Ik zal vanaf het begin het een en ander vertellen..

Zaterdag vloog ik vanaf Eindhoven richting Madrid. Na een moeilijk afscheid van al mijn lieve vriendinnen en familie, stond ik daar dan, in mijn eentje in de rij voor de gate. Het was gigantisch druk, ik voelde me niet helemaal top en het duurde ontzettend lang.. Eindelijk kon ik dan het vliegtuig in, nog even naar Nicole, Roberto en familie gezwaaid en toen ging het toch echt gebeuren!
In je eentje vliegen is gelukkig niet erg, maar raar is het wel hoor..
Toen ik eenmaal geland was ontstond er een klein stress momentje. Toen we uit het vliegtuig konden volgde ik vrolijk een aantal passagiers en dacht, zo kom ik vast bij de bagageband, en volgens de borden had dat ook zo moeten zijn.. Ik kwam inderdaad bij een bagageband, maar niet degene waar mijn koffer op zou moeten liggen! Wat is het dan vervelend dat je in je eentje bent.. Een aantal mensen heb ik gevraagd waar ik heen moest, maar allemaal wezen ze me naar de aankomsthal, waar mijn familie op me zou wachten en dus niet waar ik mijn koffer kan krijgen. Uiteindelijk, na bijna een halfuur gelopen te hebben, zonk de moed me in de schoenen. Toen ben ik Evelien gaan bellen en kwam ik zo bij mijn familie terecht. Zij zorgde ervoor dat ik toch via de andere kant nog snel even naar binnen kon voor mijn koffer. En ja hoor, daar lag hij dan, als enige van alle koffers die er gelegen hadden. Gelukkig!

Toen ik eenmaal mijn koffer had, werd ik ontzettend warm ontvangen door mijn nieuwe familie. Ook de kinderen, Rebecca en Daniel waren mee. Na ongeveer een halfuur rijden kwamen we aan in Majadahonda. Ze wonen in een appartementencomplex met daarbij een zwembad, tennisbaan en een groot grasveld. Ik heb heerlijk mijn eigen kamertje, met een lekker bed, een kledingkast en een boekenkast. Die avond moest ik al gelijk oppassen, dus dat was nog best spannend, gelijk met 2 vreemde kinderen alleen. Het ging gelukkig allemaal goed en ik heb daarna heerlijk geslapen.
Zondag lekker lang uitgeslapen en rustig aan gedaan. Met de hele familie zijn we door Madrid gaan rijden en hebben ze met het een en ander verteld en laten zien. Daarna was ik een paar uurtjes alleen en heb ik mijn koffer uitgepakt en wat andere dingetjes gedaan.

Maandag ging ik eindelijk zelf naar Madrid toe! Ik had afgesproken met een Duits meisje, Carolina,, die hier ook net zit als au pair. Het is een heel aardig meisje, soms wat lastig om in het Engels te communiceren, maar gelukkig versta ik soms ook wat Duitse woorden. Samen zijn we naar de talenschool gegaan in het centrum en hebben we nog een Nederlands meisje ontmoet. Met haar hebben we een halve les Spaans gevolgd op het eerste niveau. Dit was, door mijn kennis van de middelbare school, toch wel iets te simpel, dus besloten Carolina en ik een test te maken. Die was behoorlijk pittig, maar uiteindelijk is niveau 4 er bij mij uitgekomen. Hier start ik mee op 1 juni, dan heb ik elke dag 2 uur les. Ben benieuwd!
Aan het eind van de middag nog even lekker gespeeld met de kinderen.

Dinsdag was eigenlijk een hele saaie dag. Ik had tot 8 uur 's avonds vrij, maar had eigenlijk niks gepland. Dus besloot ik in mijn eentje naar het centrum van Majadahonda te gaan. Daar heb ik even rondgelopen, het stelde niet heel veel voor. Toen ik terug wilde gaan, kwam de bus maar niet en toen ik weer een stukje ging lopen zag ik hem voor mijn neus wegrijden.. Heel fijn. Ik besloot te gaan lopen, want ik had geen zin meer om te wachten. Nou, dat heb ik geweten, het was een dik half uur lopen, ik had blaren en het was echt warm.. Die dag heb ik dus ook niks meer gedaan, want ik was kapot.

Woensdag ging ik met Carolina Madrid in. We hebben een route gelopen en o.a. het paleis gezien. Daarna nog een aantal uur op een terrasje gezeten en toen op naar huis. Ik moest om 5 uur bij de school van Daan zijn. We gingen met Evelien en Rebecca door naar zwemles. Mijn god, het was bloedheet daar en geloof me, 10 minuten kijken naar zwemles is heel schattig, maar daarna heb je het wel een beetje gehad..

Donderdag heb ik een ontzettend leuk meisje ontmoet, Lisa, ook Nederlands. Heel spontaan, gezellig en ook een voetballer! We hadden genoeg om over te praten, terwijl we heerlijk in het zonnetje lagen in het prachtige Retiro park. Dat park is echt gigantisch, na 4 uur lopen heb je nog niet alles gezien. Er zijn ook wat watertjes in het park, veel mooie beelden, bomen, bloemen en dieren. Super! Eenmaal thuis was ik alleen met de kids, nadat ik Daan had opgehaald (in de hitte, berg op/af, met een kinderwagen..). Ik heb ze in bad gedaan, gekookt en uiteindelijk kwam Jose thuis van zijn werk. Evelien was 2 dagen naar Mallorca.

Vandaag moest ik vroeg opstaan om te kindjes klaar te maken voor school, aangezien Evelien op Mallorca zit. Het was even een hectisch uurtje, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. In Madrid heb ik weer een ander Nederlands meisje ontmoet, Rosanne. Zij heeft me het een en ander laten zien en ook verteld hoe het uitgaan is en welke bus ik dan 's nacht kan nemen. Heel handig, zo iemand die hier al maanden zit. Om 5 uur moest ik Daan weer ophalen. Zometeen ga ik ze in bad doen en koken.

Komend weekend zijn de plannen nog niet zeker, waarschijnlijk gaan we uit met wat meiden, picknicken in het park en de bekende vlooienmarkt bezoeken! Ik ben heel erg benieuwd. Het is nog steeds wel wennen om in een vreemd huis te wonen, allemaal vreemde mensen om je heen te hebben, maar ik had het zeker niet beter kunnen treffen!
We zullen zien wat mij de komende weken gaat brengen! Ik heb een hele lijst met dingen die ik nog wil doen in Madrid, en ook dingen buiten Madrid.

Hasta luego!
Besos

  • 25 Mei 2012 - 17:10

    Marjolein:

    Wow Sophie, klinkt allemaal heel erg spannend maar ook heel erg leuk! Je hebt best wel veel vrije tijd, dat is heel bijzonder. Geniet ervan, je Spaans klinkt nu al top (spreek zelf echt geen woord!) en maak er een mooie tijd van. Ook veel foto's maken hoor.
    Kus, Lein

  • 25 Mei 2012 - 18:37

    Sanne:

    Oh lieverd wat een fijn verhaal!! Super om te lezen, je doet het super goed!! Heel snel skypen en heeel veel kusjes voor mn Sopjepopje! (ook van Lianne, Nicole, Jolien en Amanda)

  • 25 Mei 2012 - 20:34

    Lianne:

    wauuwwwiiieeee klinkt goed! leuk eerste weekje gehad zo te lezen! kan niet wachten om daar heen te gaan, nog een paar weekjes!! XXXX

  • 25 Mei 2012 - 21:06

    Clementine:

    Hoi Sophie, Leuk om je verslag te lezen! Het is natuurlijk wel ff wennen in het begin, maar zo te horen moet het een prima tijd gaan worden. Als straks je Spaanse lessen beginnen ga je vast nog meer mensen ontmoeten en zo goed Spaans leren dat je met gemak aan iemand kan vragen wanneer de volgende bus gaat ;). Heel veel plezier, Clem

  • 25 Mei 2012 - 21:22

    Ruud :

    Sopje! wat ben ik blij dat je het zo fantastisch naar je zin hebt. Leuk dat je die meiden ook al hebt ontmoet en dat je ook regelmatig met ze af kan spreken. Groeten vanuit het, eveneens, zonnige leusden

    X je broer

  • 26 Mei 2012 - 07:18

    Annelies:

    Hai lieve Sophie,
    Afgelopen woensdag heb ik met je geskyped, dus was al een beetje op de hoogte van jouw eerste week in
    Spanje. Denk inderdaad dat je bij een leuke familie terecht bent gekomen. Fantastisch, dat je meiden hebt ontmoet, waar je leuke dingen mee kunt gaan doen! Heel veel plezier en tot later,x die mama

  • 26 Mei 2012 - 08:30

    Annejet:

    Hee Sophie!
    Wat leuk om te horen dat het daar zo leuk is! En wat van dat het zo'n fijne familie is. Wel goed oefenen met dat meisje dat ook op voetbal zit,want dan ben je volgend seizoen in top vorm;)

    xxx Annejet

  • 26 Mei 2012 - 09:42

    Iris :

    Lieve schat! Wat fijn om deze mooie verhalen en goede berichten te lezen. Echt super dat je goed terecht bent gekomen en zelfs al leuke mensen hebt ontmoet. Dat maakt het reizen helemaal top, nieuwe mensen leren kennen! Echt bizar dat je in een heel vreemd land al zo zelfstandig moet zijn, maar het gaat je ongetwijfeld lukken! Hoe wordt je eigenlijk genoemd door Daan en Rebecca? Heel goed dat je zo'n toets hebt gedaan voor je Spaans lessen, ben heel benieuwd hoe de lessen gaan worden! Lieverd, ik ben trots op je! Geniet van alles en hopelijk kan je snel skypen. Ik ben sowieso 4 juni weer thuis van vakantie! Dikke kusssss Ierie

  • 27 Mei 2012 - 14:35

    Lindsey:

    Soph wat leuk allemaal! Is ook wel spannend/vreemd in je eentje vliegen maar dat went wel! Helaas mis je hier net het tropische weer maar daar zal t waarschijnlijk 24/7 lekker zijn! Leuk deze updates, ik ga ze trouw lezen en geniet er lekker van! =) XX

  • 27 Mei 2012 - 20:15

    Amanda Sabat:

    jaaa soppie!!!! ik had er niet over getwijfeld; jij gaat een super tijd hebben. Leuk om zo op je eigen houtje een stad te leren kennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik denk inderdaad dat je het hebt getroffen met je familie zo te horen, heel fijn om bij zulke mensen in huis te zitten. Ben heel erg benieuwd naar je foto's! En naar hoe je het gaat hebben met die kindjes, je zal wel aan ze hechten denk ik zo. Ook al zijn het soms deugnieten, ze zijn vast ook heel erg lief;) you can do it! Wil graag met je skypen deze week, ik heb het niet megadruk dus laat maar horen als je een gaatje hebt deze week! Ik wil je graag onwijs veel succes en plezier wensen lieverd! Ben trots op je <3

  • 28 Mei 2012 - 07:03

    Rachel Noordhof:

    Heee die lieve Sophie!

    Wat heerlijk man, ik ben stikjaloers! Sta iedere dag weer spullen af te wassen van een heel bejaardenhuis..;-) Klinkt echt supertof, en ook wel heel vermoeiend zo'n eerste week of niet? Geniet er lekker van en ben benieuwd naar je volgende verslag! Kusjess

  • 30 Mei 2012 - 14:12

    Jolien:

    Dude! Ik heb nog niks laten horen hier! Dus bij deze; Hoooi! Ik had het al wel gelezen, maar dan hoor je natuurlijk ook wat te zeggen ;p. Even een rough start, maar uiteindelijk is alles goed gekomen en zit je nu heerlijk te genieten in Spanje! Nog heeeel veel plezier, xxxxxx

  • 30 Mei 2012 - 17:05

    CHrista:

    Hoi Sophie,
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je al veel contacten maakt
    Claudine belde en had Robert Versteeg gesproken dit is een vriend van haar Soester Club. Hij vroeg naar jou en zei dat het zijn nichtje is waar jij verblijft. Haar moeder is een Leertouwer en mijn buurvrouw Neel van de Brakel is een achternicht van jouw "bazin". Zeg haar maar dat wij Eize Leertouwer ook goed kennen!!
    Enfin, we zijn er weer uit hoe het in elkaar steekt!! Veel plezier en tot mails.Liefs Christa

  • 01 Juni 2012 - 17:56

    Marylise:

    bonsoir sophie

    un peu de francais car entre l'espagnol le neerlandais et l'allemand il y a encore le francais
    comme je peux le constater tout se passe pour le mieux en espagne
    ici nous avons un temps pas tres beau
    tu as fait beaucoup de connaissances mais il te manque un petit espagnol ha ha
    bises xxx besos marylise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6306

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 14 Februari 2015

Studeren in Granada

19 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Au pair en España!

Landen bezocht: