Disfruto de la vida española! - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu Disfruto de la vida española! - Reisverslag uit Majadahonda, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu

Disfruto de la vida española!

Door: sophiewest

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Juni 2012 | Spanje, Majadahonda

Hola a todos!

Allereerst ontzettend bedankt voor jullie reacties op mijn blog, heel erg leuk om te lezen!
Ik zit hier inmiddels al weer meer dan 2 weken, en ja, afgelopen week is voorbij gevlogen!
Het was een drukke week vol met nieuwe contacten, nieuwe ervaringen en voornamelijk prachtig weer!

Vorige week was mijn eerste avond uit hier, en wat was het geweldig! 's Avonds een hele club meiden ontmoet waar we eerst mee gingen eten. 1 tip, ga nooit bij een 'All you can eat' restaurant in Madrid eten, want wat was het smerig. Voor 10 euro kon je alles eten en kreeg je een drankje. Op het eerste gezicht een prima deal, er was pizza, salade, spaghetti, kip, spareribs, fruit, ijs en noem maar op. Het bleek echter vies (!) tegen te vallen, want het was troep. Alles was half warm en had geen smaak. Gelukkig kon dit de pret niet drukken en gingen we vol goede moed op stap! Heerlijk om op zo'n warme zomeravond door de drukke stad te lopen en de ene na de andere tent in te duiken. En dat allemaal voor slechts 0 euro! Overal gratis drankjes, leuke muziek, veel verschillende nationaliteiten en toffe tenten. Ofwel, 1 groot feest! Het was dan ook een heerlijke eerste nacht en er gaan er hopelijk nog heel veel meer komen!

Afgelopen week ben ik ook heel erg gewend geraakt aan de routine hier. 's Ochtends beetje rustig aan doen, 's middags leuke dingen doen en rond een uurtje of 5 'werken'. Werken kan ik het niet echt noemen. Een paar uurtjes met de kindjes spelen, helpen koken, de kindjes in bad doen en naar bed brengen. Eigenlijk een prima baan dus! Soms valt het echter wel een beetje tegen. Het is best vermoeiend om continu met de kinderen te zijn en er momenten zijn dat je niet zo goed weet wat je moet doen. Een klein detail voor de liefhebbers: maandagmiddag was ik lekker met de kids aan het spelen, alles verliep 'vlekkeloos'. Tot ik naar Daan toe ging en bleek dat hij zo'n beetje alles onder gepoept had. En dan ook echt ALLES. Het zat buiten op de grond, op z'n shirt, op z'n broek, in z'n haar.. Ook de badkamer en ik zelf kwam uiteindelijk onder te zitten. Gelukkig heb ik alles snel schoon kunnen maken en was het weer een bijzondere ervaring. :)

Al met al kan ik echt niet klagen. Want wat doe ik nou overdag? Ik ga lekker in het park liggen, ijsjes eten, bezienswaardigheden bezoeken, uitgaan, terrasjes, ofwel enorm genieten van het Spaanse leven. Afgelopen donderdag ging ik met Kirsten (een Nederlands meisje) naar het stadion Bernabeu. We hadden er zin in! Toen we bij het stadion kwamen was het enige wat we zagen; politie. Overal stonden gewapende politiemannen, politiebusjes en heel veel demonstranten. Fijn, dat werd dus geen bezoekje aan het stadion voor ons. Maar uiteraard gaan we dit zo snel mogelijk nog een keer proberen! Ook ben ik deze week begonnen met mijn eerste les van mijn taalcursus. Dit viel echter een beetje tegen, het niveau was toch nog wat te hoog. Daarom ga ik morgen kijken of ik een niveau lager kan gaan doen. Ook ben ik deze week 2 keer uitgeweest op verschillende plekken. Donderdag in de grootste discotheek (7 verdiepingen!!) en gisteravond hier in Majadahonda. Een super avond gehad, lekker dansend op het dakterras en veel Spanjaarden ontmoeten, want toeristen waren er nauwelijks.

Het is fantastisch om elke dag door zo'n grote stad te slenteren en elke keer weer nieuwe dingen te zien. Het voelt al steeds meer als 'mijn' stad en ik leer alles steeds beter kennen. Heerlijk als je om 12 uur 's nachts door de straten loopt en een hoop mensen ziet genieten van paella, tapas en wijn. Wat een leven!

A.s. zaterdag gaan we met een stel meiden Nederland - Denemarken kijken in een groot Holland House, inclusief kroketten, frikandellen, Nederlandse muziek en een hoop oranje! Ik kijk er nu al naar uit.

Veel sterkte allemaal in het koude en regenachtige Nederland en muchos besos vanuit het warme en zonnige Madrid!

Hasta luego!

p.s. ik zal zo een aantal foto's toevoegen, voor een kleine impressie

  • 03 Juni 2012 - 20:11

    Sanne:

    Oooh lieve Sophie, wat een leuk verhaal weer!! ik snap dat niet alles helemaal meezit enzo meteen, maar ik vind wel dat je je er goed doorheen slaat, je doet het super!! en ik weet zeker dat je na 3 maanden nooooit meer wegwil daar! behalve dat poepverhaal, dat ga je waarschijnlijk niet echt missen. maar is ook weer een leuke herinnering! ;p heeeel veel plezier nog en hopelijk tot morgen op de skype! je bent een topper! <3

  • 03 Juni 2012 - 20:14

    Jolien:

    Soppel! Klinkt als een goed leventje! Jaloersss...... Op de poep na is het helemaal chill geloof ik zo! Twee weken alweer zeg, het gaat echt rete snel zeg. Maar hoe sneller hoe eerder ik bij je langs kom en hoe eerder je weer terug bent :) :)! Geniet er van zoveel als je kan, xxxxxxxxx

  • 04 Juni 2012 - 07:03

    Marjolein:

    Lieve Sophie, wat een ontzettend leuk verhaal weer, je beleeft echt best wel veel daar in het warme zuiden! Wij zijn jaloers hier op je, want na een weekendje zon is het weer regen en koud!!! Dus geniet er maar van zolang je kunt, en veel plezier met de cursus Spaans - hoop dat je bij de tweede groep wat meer meiden ontmoet om het nog gezelliger te maken. Leuke foto's ook :-).
    X

  • 04 Juni 2012 - 10:14

    Lianne:

    Hola Sophietje, wat een heerlijk verhaal!! fijn dat je al helemaal gewend bent en wat een chill leventje daar in España, stukken beter dan hier! Heb net op buienradar gekeken, heel Nederland onder de regen dus jij zit goed!!! muschos besos para ti!

  • 04 Juni 2012 - 10:37

    Ruud:

    JALOEEERSSSS wauw supervet. Vooral dat poepverhaal! half spaans/half nederlandse poep. echt bijzonder. Superverhaal weer Sop! Het is echt leuk om het te lezen, dat schrijftalent heb je waarschijnlijk van mij. Geniet! want nederland heeft op dit moment niks meer te bieden dan regen,koude en schoolopdrachten. Muschos gruchosX

  • 04 Juni 2012 - 12:58

    Esther:

    Aap!
    Suuper leuk verhaaltje weer! Ik word steeds jaloerser op je relaxte-met-af-en-toe-een-poepend-kind-leventje daar in Spanje. Stuur je ook een beetje mooi weer naar ons toe? Want hier is het echt bagger! Have fun, chick. xxxxxxx

  • 04 Juni 2012 - 14:28

    Betty:

    Soppie! Leuk om je verhaaltjes te lezen! Je maakt elke keer wel iets mee, of het nou een poepend kind is of het genieten van de mensen en de sfeer. Het is gewoon super geweldig.
    Tsja, geniet er maar gewoon goed van, elke dag! En ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaaltje :) Tot spreeks mopje! Xxx

  • 05 Juni 2012 - 11:19

    Amanda Sabat:

    hahaha leuke reactie van je broer. goed om te horen dat je zo geniet sop! en het zal er waarschijnlijk niet minder op worden:) ben heel erg jaloers, ook al ben ik zelf drie maanden weggeweest.. Je hoeft hier maar een blik naar buiten te werpen en je snapt wat ik bedoel! veel plezier dit weekend en succes met je spaanse lessen !! binnenkort in het spaans skypen?! wij missen je hierr!! <3 looove xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 6304

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 14 Februari 2015

Studeren in Granada

19 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Au pair en España!

Landen bezocht: