De eerste indrukken - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 September 2014 | Spanje, Granada

Hola a todos,
Het is alweer een weekje geleden dat ik mijn vorige verslag geschreven heb, dus... hier ben ik dan weer! Ik ben nog maar net een week in Spanje, maar ik heb voor mijn gevoel al zo veel meegemaakt, heel bizar. Om bij het begin te beginnen:

Woensdag 10 september, de dag waar ik al weken lang naar uit keek en toen het eenmaal zo was werd ik toch wel behoorlijk zenuwachtig.. Het afscheid van mijn lieve vriendinnen en familie was even moeilijk, maar ik moet zeggen, ik heb me aardig groot gehouden! In het vliegtuig had ik alleen maar heel veel zin om in het warme Spanje te zijn. Ik kwam aan in Malaga en ja, daar om 7 uur 's avonds was het nog steeds zo'n 28 graden, heerlijk! Ik heb de trein gepakt en ben uitgestapt in het centrum. Toen begon ik me toch iets minder goed te voelen... ik had geen flauw idee waar ik heen moest (had het uiteraard wel opgezocht van te voren, maar zonder internet/google maps is het toch lastig). Redelijk hopeloos ben ik half Malaga doorgelopen met 2 mega zware koffers. Een man zag me en hielp me om de weg te vinden. Na nog een hele wandeltocht was ik eindelijk daar. Heel gek om alleen te zijn in een hostel, aangezien ik dat nog nooit eerder ben geweest. Ik was helemaal gesloopt, heb een douche genomen en ben op een terrasje gaan genieten van heerlijke tapas.

De volgende dag moest ik met de bus van Malaga naar Granada. Ik vond deze busreis eigenlijk heel fijn, lekker zitten en voor me uit staren. Het is ook zeker geen straf om het zuid-Spaanse landschap te bewonderen. In Granada aangekomen moest ik nog 3 bussen nemen en een stukje lopen voor ik bij m'n hostel was. Die avond ben ik nog mee geweest met een free walking tour van het hostel. We gingen naar het noorden om vervolgens de ‘caves’ te bekijken. Een hele bizarre ervaring. In deze grotten woont een groep Afrikanen. Het is behoorlijk vies en een grote zooi, maar ze hebben praktisch gezien alles: koelkast, tv, een crosstrainer. Ze waren erg gastvrij, we kregen een bepaald soort drankje van ze en ze hebben de hele avond muziek voor ons gemaakt. En dat boven op een berg met uitzicht over de hele stad terwijl de zon onder ging.. Een warm welkom in Granada kon je dit wel noemen. Vrijdag was dan mijn echte eerste officiele dag in Granada. Om 11 uur 's ochtends zou er een meeting zijn om te zoeken naar huisjes, dus daar ben ik heen gegaan. Daar heb ik een heel leuk Duits meisje ontmoet. Na twee uurtjes besloten we maar met z'n tweeën te gaan zoeken. Door de hele stad hangen allemaal advertenties voor 'pisos y habitaciones'. Het idee is dat je het nummer belt op de advertentie en een afspraak maakt voor een bezichtiging. En ja, deze telefoontjes moesten allemaal in het Spaans.. Met zo’n tien keer per gesprek vragen ‘Que?!’ lukte het uiteindelijk wel om afspraken te maken. Zowel vrijdag en zaterdag heb ik samen met Nassim (het Duitse meisje) de hele dag gezocht. Er is ontzettend veel aanbod, zoals ons ook verteld was, maar driekwart is ontzettend smerig, donker, oud, kapot etc. Zaterdagavond om half 7 hadden we onze laatste bezichtiging en eindelijk was het iets! Die avond nog het contract geregeld, betaald en om 12 uur ’s nachts (waarom niet, het is Spanje) kwamen we aan in ons nieuwe huisje. Het is een heel fijn huisje, we hebben alles wat nodig is, een terras waar we lekker buiten kunnen zitten en boven op het dak nog een groot terras waar je altijd in het zonnetje kan zitten. Ik woon nu dus samen met dat Duitse meisje, nog een Frans meisje en een Belgisch meisje. We spreken eigenlijk allerlei talen in het huis: Nederlands/Vlaams, Spaans, Engels en soms een beetje Frans. Erg internationaal dus, wat alleen maar heel leuk is!

Na deze lange en best hectische dagen was het tijd voor ontspanning: la playa! We zijn met een grote groep studenten naar Marbella geweest. Daar de hele dag op het strand gelegen, in de zee gezwommen en genoten van tintos de verano en cervezas. Hier waren we na al het zoeken wel aan toe. Afgelopen dagen stonden in het teken van de zogenaamde ‘introductieweek’, wat vrij weinig voorstelt. Maandag hadden we nog niks en zijn we ’s avonds met een groep Duitsers (90% is hier Duits en ook ik word bijna altijd voor Duitser aan gezien..) en Fransen hier thuis gaan eten en nog even de stad in geweest. Dinsdag was er een algemene presentatie, wat vooral te vroeg en te saai was.

Gisteravond heb ik heerlijk gegeten met Jos & Christine, die hier in Andalusië op vakantie zijn. Het was leuk om ze hier te zien en ik heb ze ook mijn huisje kunnen laten zien. Daarna zijn we met een groep uit geweest in een grote discotheek hier. Heerlijk de hele avond gedanst op de Spaanse muziek. De rest van deze week bestaat nog uit wat introductie bijeenkomsten en verder, ‘mañana mañana’, we zullen het wel zien. A.s. dinsdag begint mijn studie, ik heb verder geen flauw idee welke vakken ik ga doen, wanneer ik dat te horen krijg of hoe laat ik waar moet zijn. Ach, ik kan me er niet echt druk om maken, ben inmiddels wel gewend aan deze Spaanse manier van leven.

Zodra ik ben begonnen met mijn studie en ik wat meer weet dan nu, laat ik dit natuurlijk snel weten!
Besos y hasta luego!

  • 17 September 2014 - 14:59

    Panda:

    Sopppieee,

    Zo jij bent snel gewend zeg!! Gewoon lekker alles op je af laten komen. Je hoort vast wel 1 dag van te voren welke vakken je gaat doen en hoe je rooster eruit gaat zien haha;) Leuk om je eerste indrukken/activiteiten te lezen! klinkt wel alsof je je hebt vermaakt tot nu toe! zijn het leuke huisgenootjes? en al leuke studiegenoten ontmoet misschien? Ik wacht op de eerste foto's! Succes de eerste studiedagen en geniet ervan!!

    Liefs, Amanda

  • 17 September 2014 - 14:59

    Ruud:

    Heel leuk!!!!!!

  • 17 September 2014 - 15:36

    Joliboli:

    Sofieee!

    Veel hadden we al gehoord, maar het blijft leuk om je blog te lezen! Je bent er pas een week en ik ben nu al jaloers! Het klinkt als een heerlijk leventje! Blij dat je al gewend bent aan het leven daar en je huisje :). En nu willen we foto's!

    Xxxxxxxxxx

  • 17 September 2014 - 16:27

    Kirsten:

    Nou, de eerste week zit er al weer op. Je hebt een mooi appartement gevonden en al wat meiden leren kennen. Leuk! En zo te zien ben je alweer lekker gewend aan het Spaanse leven. Gaat helemaal goedkomen!

  • 17 September 2014 - 16:47

    Laetitia :

    Soooop wat leuk allemaal!
    Het klinkt inderdaad echt als een heerlijk leven, en je went écht snel! Wel grappig om uit jouw mond te horen dat je je niet druk meer gaat maken, hihi. Fijn ook dat je leuke huisgenoten hebt, en als je weer voor Duitser aangezien wordt, moet je maar gewoon vloeiend Spaans praten, want dat kan jij!

    Veel plezier komende week en succes met het begin van je studie straks!
    Dikke knuffel!

  • 17 September 2014 - 18:23

    Miranda Wehl:

    Hoi Sophie, wat leuk om zo een verslag van jou te lezen! Je hebt je draai al snel gevonden lees ik. Ik wens je veel succes met je studie en verblijf daar, ik denk dat dat helemaal goed gaat komen! Hartelijke groeten uit Leusden

  • 17 September 2014 - 19:59

    Nicole:

    Soppie! Leuk verhaaltje heb je getypt. Het klinkt als een heeeerlijk leventje, snel maar langskomen (en blijven?). Heel knap van je dat je zo snel een plekje hebt gevonden en die spaanse telefoontjes, pfoe heftig! Succes moppie en geniet!! Kusiee

  • 18 September 2014 - 16:40

    Joyce:

    Sooph!
    Nice story! En ik hoor daar een beetje andere Sophie naar boven komen; relaxed, niks regelen, alles op zich af laten komen.. Cool hoor, haha. Kom je straks een stuk relaxter thuis ;-).
    Klinkt allemaal geweldig mop. Okee, op die eerste dag na dan. Maar hé, dat heb je ook weer overleefd!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal en naar onze Skype date (die we nog steeds moeten plannen).
    Als je nog wilt en kan hè ...
    Toedeloe schattepatattie

  • 18 September 2014 - 16:41

    Joyce:

    Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's! Foto's!
    *SPAM* :-)

  • 21 September 2014 - 22:15

    Lianne:

    Lieve sop! Had natuurlijk al het e.e.a. meegekregen via Whatsapp, en heel chill dat het uiteindelijk allemaal vrij snel gelukt is. beetje jammer van de eerste dag, maar dat heb je ook weer overleefd! Leuk dat je mee bent geweest met die tour via het hostel! En lekker internationaal huis!! Ik ben benieuwd naar hoe de uni daar gaat bevallen! Ik moet even een voorbeeld nemen aan jou en Lae, jullie schrijven van die leuke verhalen haha! Daar moet ik nog even zin en tijd voor maken. Ik heb nog wel even vakantie, pas de 29 begint het hier! Snel een Skype date plannen! XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Sophie

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 6285

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 14 Februari 2015

Studeren in Granada

19 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Au pair en España!

Landen bezocht: