Laatste daagjes.. - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu Laatste daagjes.. - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Sophie Westerink - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes..

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 September 2014 | Nederland, Leusden

Dag lieve allemaal,

Toen ik zo'n 2 jaar geleden terug kwam uit Spanje na 2,5 maand daar gewerkt te hebben als au-pair, heb ik denk ik wel een miljoen keer gezegd dat ik nooit, maar dan ook nooit een half jaar weg zou gaan. En wat ga ik doen? Juist, een half jaar weg, weer naar Spanje. Gek hoe het allemaal is gelopen, maar nu is het dan toch echt bijna zo ver. Woensdagmiddag om 16:15 vlieg ik naar het zonnige Malaga. Daar verblijf ik mijn eerste nacht om vervolgens naar Granada te gaan met de bus.

De komende vijf maanden gaan voor mij in het teken staan van genieten, genieten, genieten en af en toe studeren aan de universiteit van Granada. Zoals sommigen misschien al wel weten ligt Granada in het zuiden van Spanje, ook wel Andalusië genoemd. Granada valt onder een van de belangrijkste studentensteden van Spanje, niet slecht dus.

De 15e zal mijn introductieweek beginnen en hoor ik welke vakken ik ga doen, wat mijn rooster zal zijn en alles wat er verder bij komt kijken. Op de 23e zal ik echt met mijn studie gaan beginnen. Zoals ik net zei, moet ik mijn vakken daar nog gaan kiezen. Dit is niet het enige wat nu nog onbekend is: ook mijn verblijf is nog een grote verrassing. De eerste nachten zal ik in een hostel slapen om van daaruit iets te gaan zoeken. Het klinkt zo allemaal niet echt hoe ik het meestal graag doe. De meesten zullen wel weten dat ik altijd alles gepland en georganiseerd heb. Ofwel, dit wordt een grote uitdaging voor mij. Gelukkig kan ik me er wel bij neerleggen, aangezien ik er toch niks aan kan veranderen. Maar het maakt het allemaal wel een stuk spannender..

De afgelopen dagen, weken ben ik bezig geweest met voorbereidingen en voornamelijk ook veel met afscheid nemen van iedereen. Zelfs de komende twee dagen moet ik nog afscheid gaan nemen, vreselijk.. Morgen ga ik mijn koffer inpakken, wat ook nog een hele klus gaat worden.

Een aantal puntjes om jullie even goed jaloers te maken; De temperatuur is in ieder geval de komende twee weken zo'n 30 graden, de zon schijnt vrijwel altijd, elke avond kan ik met de erasmus studenten tapas eten en stappen en oh ja, a.s. zondag lig ik de hele dag op het strand in Marbella..

Ik hoop dat jullie mij zullen volgen en ik zal proberen elke week een update te geven!

Veel liefs en saludos!

Oh ja, als jullie links onder ergens je e-mailadres invullen, krijg je elke keer een mail als ik iets plaats!

  • 08 September 2014 - 12:45

    Lisa:

    Tuurlijk ga ik je volgen schatje!! Ontzettend genieten, maar dat komt sowieso goed

  • 08 September 2014 - 12:54

    Debbie:

    Super!! Ben benieuwd naar al je ervaringen, heel veel plezier!! :-)

  • 08 September 2014 - 13:53

    Kirsten:

    Superleuk allemaal, en ja.. Ben ook heel erg jaloers haha. Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en je koffer pakken. Dikke kus!

  • 08 September 2014 - 14:43

    Else:

    You go girl! Zet 'm op en ik weet zeker dat je een fantastische tijd zult gaan hebben!
    XX

  • 08 September 2014 - 15:52

    Wilma:

    Lieve Sopje,
    Wat een uitdagend leerzaam proces. Natuurlijk ga ik je volgen. Je hebt altijd al een speciale plek in mijn hart gehad en dat blijft. Heel veel succes én plezier!

  • 08 September 2014 - 15:53

    Sanne:

    Jeeeej een blog! Ben zo super trots op je dat je dit avontuur aangaat, het wordt hoe dan ook een geweldige ervaring!! Heel veel sterke deze laatste daagjes en ik zie je woensdag <3

  • 08 September 2014 - 16:49

    Laetitia:

    Aaaaah Sop spannend!! Haha inderdaad, dat zijn wel wat uitdagingen die je aangaat, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen! Ik ben echt heel trots op je dat je het doet, en ik weet zeker dat je een super toffe tijd gaat hebben daar. Binnenkort maar weer multinationaal skypen ^^
    Veel sterkte woennsdag en we spreken elkaar snel!
    Dikke kus en knuffels!

  • 08 September 2014 - 18:49

    Sara:

    Heel veel plezier Soof ik ga al je verhalen volgen :).

  • 08 September 2014 - 19:45

    Charlotte:

    Heel veel plezier! :)

  • 08 September 2014 - 21:33

    Jolien:

    Sofieee,

    Dit is inderdaad niet hoe we je kennen; allemaal spannende dingen hebben die nog niet vast staan! Maar het komt helemaal goed! Het wordt vast allemaal super chil. Ik ga je blogs niet lezen want dan word ik jaloers. Ik spreek je over een half jaar! Heeeeeeel veel plezier en succes op je uni, xxxx

  • 13 September 2014 - 19:52

    Annelies:

    Eerste spannende dagen zitten er op! Misschien vanavond wel een kamer.... Heel veel succes en vooral heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leusden

Sophie

Actief sinds 02 Mei 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6286

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 14 Februari 2015

Studeren in Granada

19 Mei 2012 - 31 Juli 2012

Au pair en España!

Landen bezocht: